banner UFC.png
  • ANBCT

COMUNICAT - Festivalul-concurs „D’ALE PORCULUI” trece la nivelul următor!

Ediţia a IX-a a competiţiei internaţionale de preparare tradiţională a porcului va avea o secţiune dedicată profesioniştilor din industria cărnii.


Prin urmare, PROVOCĂM echipe de profesioniști din toată România să vină la Oradea, în 3-4 decembrie 2022, să își prezinte produsele și, apoi, să-şi arate măiestria în a găti şi „vinde” un porc întreg!


Prin urmare, sâmbătă – 3 decembrie va fi zi de prezentare produse și demostrații culinare, iar duminică – 4 decembrie, zi de competiție!


REGULAMENT


Pentru fiecare echipă înscrisă în concurs, organizatorii asigură :

  •  zonă de concurs (6X5 m);

  • umbrele-pavilion (6X3 m)

  •  2 mese, 2 laviţe, 2 paleţi

  •  un porc de 100-110 kilograme;

  • pâine (aprox. 15 kg.)

  •  acces la apă potabilă şi curent electric

  •  butelii de aragaz (3-4); pubele, saci de gunoi

  •  pahare, farfurii şi tacâmuri de unică folosinţă (aprox. 150), şerveţele;


*Fiecare echipă participantă trebuie să îşi asigure :

  •  echipament adecvat de lucru: salopete, şorţuri, căşti de păr, mănuşi de unică

  • folosinţă, măşti

  •  ceaune şi suporturi pentru ceaune

  •  instalaţii de gătit (aragaz, reşou, grătar, cuptor) pe gaz, curent sau lemne (fiert/

  • prăjit); prelungitoare; lemne

  •  oale, cratiţe, ligheane, găleţi (fierbere organe, prăjire jumări, pregătire

  • caltaboşi/ cârnaţi etc.)

  •  butuc pentru tăiat, cuţite, bardă, topor, fierăstrău

  •  măcinător de carne, cârnăţar

  •  orez, varză acră, legume (ceapă, usturoi etc) şi condimente; maţe

  •  orice alt instrument sau material necesar

*Vizitatorii vor putea degusta produsele din concurs, pe baza unor tichete puse la

dispoziţie de organizatori!


JURIZARE/ PREMIERE


Juriul este unic şi va fi format din bucătari profesionişti, sub coordonarea Asociaţiei

Naţionale a Bucătarilor şi Cofetarilor din Turism (A.N.B.C.T.) România, cărora li se

pot adăuga reprezentanţii unor sponsori! Componenţa (minimum 6 persoane) şi

preşedintele se vor anunţa în cadrul şedinţei tehnice!


Juriul va acorda acorda cel puţin 10 premii, după cum urmează:

  •  Cea mai bună pălincă

  •  Cei mai buni cârnaţi

  •  Cei mai buni caltaboşi

  •  Cel mai bun produs specific zonei

  •  Cel mai bun produs special

  •  Premiul de popularitate – cele mai multe tichete

  •  Premii speciale

  •  Marele premiu (I, II, III)


*Atenţie! Toate echipele vor fi jurizate. Condiţia pentru a participa în

competiţia pentru oricare dintre premii este, însă, acumularea a

minimum 100 de tichete de la vizitatori!


În cadrul concursului pentru Marele Premiu, nota finală pentru fiecare echipă va fi

constituită din media notelor acordate de juriu (50%) şi numărul de tichete de masă

adunate de la public (50%). Ca strategie de „marketing”, echipele pot servi pălincă/vin gratuit sau pot „angaja” lăutari, pentru a creşte numărul clienţilor, respectiv a

numărului de tichete adunate de la vizitatori!


ATENŢIE! Foarte important! La fel ca şi la ediţiile precedente, punctajul maxim

pentru numărul de tichete de masă adunate de la public se va obţine pentru 150 DE

TICHETE! Cei care vor aduna mai mult de 150 de tichete vor intra în competiţie (şi)

pentru aşa-numitul Premiu de popularitate!


PROGRAM


VINERI – 2 decembrie (ROMÂNIA)

Primire echipe; Instalare; Ședință trehnică


SÂMBĂTĂ – 3 decembrie (BIHOR)

  • (06.00-07.00 Sosire, Instalare echipe România)

  • 08.00-08.30 Degustare pălincă - CONCURS

  • 09.00-18.30 TÂRG DE PRODUSE TRADIŢIONALE

  • 10.00-10.30 Deschidere festivă

  • 10.30-11.30 Pârjolire tradiţională porc - PREZENTARE

  • 11.30-12.30 Degustare toroş – CONCURS

  • 12.30-13.30 Degustare cârnaţi şi caltaboşi – CONCURS

  • 13.30-14.30 Degustare preparate locale speciale – CONCURS

  • 14.30-16.00 Demonstraţii de artă culinară România - PREZENTARE

  • 16.00-18.00 RECITAL: Văru’ Săndel și prietenii săi

  • 18.00-18.30 Festivitate de premiere


DUMINICĂ – 4 decembrie (ROMÂNIA)

  • (06.00-07.00 Sosire, Instalare echipe

  • 07.00-07.30 Recepționare produse, Start concurs)

  • 08.00-08.30 Degustare pălincă – CONCURS

  • 09.00-18.30 TÂRG DE PRODUSE TRADIŢIONALE

  • 12.30-13.30 Degustare cârnaţi şi caltaboşi – CONCURS

  • 13.30-14.30 Degustare preparate specifice/ speciale – CONCURS

  • 14.30-16.00 Demonstraţii de artă culinară România– PREZENTARE

  • 16.00-18.00 RECITAL: Liviu Buțiu și orchestra; Adriana Antoni

  • 18.00-18.30 Festivitate de premiere


Între orele 11 şi 16, pe scena special amenajată la faţa locului vor urca zeci de

ansambluri de dansatori, solişti vocali şi instrumentişti din Bihor, precum şi alţi

invitaţi speciali din ţară şi din străinătate!


Organizatorii vă stau la dispoziţie cu sugestii privind cazarea. De asemenea,

intermediem colaborări între echipele din ţară şi cele locale, în principal

referitoare la utilizarea în comun a instrumentarului de lucru!


Pentru orice alte informaţii/ detalii, vă stăm la dispoziţie:

Nicolae POP – 0744301605

informatiapop@gmail.com, contact@fcdp.ro